Jabuke u šlafroku i ulje u reciklaži

Recepte koje radim i dijelim na ovim stranicama često povezujem s djetinjstvom, a na ovaj današnji podsjetila me fora koja je nedavno kružila Facebookom: "Mama ima li što slatko? Uzmi jabuku". Sjećate li se takvih legendarnih rečenica?


Neopterećeni smo prilično bili u djetinjstvu oko svega: i kad je riječ o desertu, ali i kad je riječ o krupnijim stvarima - poput recikliranja otpada, a o čemu ću napisati nekoliko redaka nešto kasnije.
Kada me pitate nedostaju li mi ta vremena gdje smo umjesto "pravog deserta" jeli jabuke (a ja i mrkve), a moji susjedi su znali dobiti i kruh uz jabuku, mogu reći - možda malo...
 

No, ipak, svako vrijeme svoje čari nosi samo u njima treba uživati. Nije pritom zabranjeno vratiti se tu i tamo u prošlost i prokopati po njoj, izvući pouke ili recepte poput ovog:

Jabuke u šlafroku

2 jabuke
2 dcl mlijeka
7 velikih žlica glatkog brašna
prstohvat soli
1 jaje
1 žlica šećera
korica limuna
3-4 dcl ulja za prženje

za posipanje: kristal šećer, šećer u prahu/cimet

Jabuke narezati na ploške. Od navedenih sastojaka umutiti smjesu kao za palačinke, ali mrvicu treba biti gušća. U dublju tavu uliti ulje i staviti da se zagrije. Ploške jabuka umakati u smjesu i pohati na ulju. Kad je gotovo, staviti na papirnate ručnike da upiju ulje, odnosno da ne budu masne. Posipati sa kristal šećerom ili šećerom u prahu/cimetom
i poslužiti.

I sada da se ponovno vratimo malo u prošlost (i ne tako davnu) pa je moje pitanje vama: a gdje ćete s uljem? Prije dva tjedna moj bi vam odgovor bio (skrušeni naravno) - "a gle, ja ti to bacam u odvod ili wc školjku - gdje da bacim?"

Foto: Igor Šoban/PIXSELL

U sadašnjosti imate gdje - uz ljevak koji možete naći na 30 maloprodajnih lokacija INA-e u Hrvatskoj, ulje sada možete skladištiti u plastičnu bocu, a kad je napunite predate je na navedenim lokacijama. Ulje se dalje reciklira, a vama se iz odvoda više ne osjeti onaj neugodan miris (da to je od bacanja ulja :D).

Foto: Igor Šoban/PIXSELL

Moj kolega gastro bloger Darko Kontin i ja nedavno smo sudjelovali u ovom projektu INA-e i moram priznati da me doista oduševio ovakav način skladištenja ulja. Uvijek bi mi bilo neugodno pred samom sobom što se rješavam ulja na gore navedeni način. Naime, reciklirano otpadno ulje može se koristiti za proizvodnju biogoriva, sapuna, deterdženata i sintetskih guma. 

Foto: Igor Šoban/PIXSELL

Prema tome, zaboravite na odvod i reciklirajte s INA-om.
I jedite jabuke u šlafruku.






Primjedbe

Popularni postovi